Senin, 30 Desember 2013

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » Saman NFC Ke Atas Mohd Rafizi Diteruskan

Saman NFC Ke Atas Mohd Rafizi Diteruskan


KUALA LUMPUR – Saman yang dibuat oleh Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) ke atas Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Rafizi Ramli akan diteruskan.

Firma Guaman Shafee & Co dalam satu kenyataan media memberitahu, penarikan balik saman ke atas Mohd. Rafizi hari ini cuma melibatkan sama RM100 juta oleh Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

“Anak guam kami, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mencapai persetujuan bersama dengan Rafizi Mohd. Rafizi Ramli pada 11 November 2013 untuk menarik balik saman masing-masing.

“Sehubungan itu saman ke atas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin turut ditarik balik. Bagaimanapun semua saman dan tuntutan lain oleh NFC ke atas Rafizi diteruskan,” kata kenyataan itu hari ini.

Firma Guaman Shafee & Co turut menegaskan Shahrizat masih boleh melaksanakan haknya untuk meneruskan prosiding (saman) jika persetujuan bersama tersebut memberi kesan yang buruk kepada beliau.
SiakapKeli.com hari ini melaporkan Angkatan Muda Keadilan (AMK) menganggap tindakan Shahrizat menarik balik saman fitnah terhadap Zuraida dan Mohd. Rafizi satu kemenangan kepada parti itu.

Malah, Naib Ketuanya, Azmizam Zaman Huri mendakwa, perkembangan terbaharu itu merupakan satu amaran kepada mana-mana individu yang mengamalkan rasuah di negara ini supaya tidak mudah menyaman mana-mana pihak yang berani membongkar kegiatan buruk mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar